حمل ونقل در آمستردام

حمل ونقل در آمستردام

آمستردام امکانات بسیار خوبی در زمینه حمل و نقل عمومی ارایه می­دهد . ترامواها بسیار زیادند و همچنین امکانات ایده آل برای دوچرخه سواران وجود دارد  از قبیل مسیرهای مخصوص و جراغ های راهنمایی مخصوص.
تراموا : بهترین وسیله برای سفر درون شهری تراموا است . ترامواها زود به زود حرکت می­کنند و سریع و بسیار قابل اعتمادند .  بسته به نوع تراموا بلیت آن را می­توانید از از راننده یا راهنمای مستقر در عقب تراموا یا دستگاهی که در وسط قرار دارد خریداری کنید . گفتنی است که اگر بلیت را از قبل از مغازه ها یا ایستگاه قطار یا اداره پست تهیه کنید بسیار ارزانتر خواهد بود . بلیت را توسط دستگاه زردرنگ داخل تراموا پانچ کنید . یک بلیت پانچ شده برای یک ساعت معتبر است و فرقی ندارد که شما در این مدت چند تراموا یا اتوبوس عوض می­کنید .
تراموا ها تا نیمه شب کار می­کنند و آخرین تراموا ساعت 12:15 نیمه شب از ایستگاه به راه می افتد . بعد از این ساعت باید از اتوبوس­های شبانه استفاده کنید.
تاکسی : بر خلاف تمام شهرهای بزرگ در آمستردام تاکسی ها در شهر به دنبال مسافر نمی­گردند بلکه شما می­توانید با شماره تلفن مخصوص تماس بگیرید و درخواست تاکسی بدهید . تاکسی ها بسیار مطمئن و راحت و در عین حال گران هستند پس  نیازی به انعام دادن به راننده تاکسی ها نیست زیرا آنها به اندازه کافی گران هستند