حمل و نقل آنکارا

حمل و نقل آنکارا

فرودگاه بین المللی آنکارا در 35 کیلومتری شمال این شهر واقع شده است که شما می توانید با قطار به این فرودگاه رفت و آمد کنید.
حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی ، اتوبوس و مترو می باشد.
متر وسیله ای است که شما می توانید با آن به اکثر نقاط شهر سریعا سفر کنید.
وسیله دیگر اتوبوس بوده و شما می توانید از استگاه های اتوبوس برای رسیدن به مرکز شهر استفاده نموده و از ایستگاه اصلی به تمام مراکز دیدنی که در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار گرفته سفر کنید.
وسیله دیگر تاکسی است. تاکسیهای این شهر تماما به رنگ زرد بوده و محاسبه نرخ کرایه با استفاده از تاکسی متر انجام می گیرد. نرخ اولیه تاکسی متر در بدو ورود به وسیله در حدود 2 دلار می باشد و پس از طی یک مسیر 10 کیلومتری در حدود 20 الی 30 دلار با توجه به وضعیت ترافیک می بایست پرداخت نمود. این تاکسیها فقط به صورت اختصاصی اقدام به سوار نمودن مسافر می نمایند.
در طول مدت چهارسال (1992 تا 1996 ) با مشارکت چند شرکت ساخته شد که شرکت زیمنس ( Siemens ) آلمان در رأس آنها قرار داشت . این خظ بین ترمینالاتوبوسرانی بین شهری , آشتی ( ASTI ) دیکی موی ( Dikimevi ) به طول 7/8 کیلومتر کشیده شده است که هشت کیلومتر آن تونل های زیرزمینی است . در این سیستم یازده قطار تردد می کند و هرک دام شامل سه واگن است که در مجموع 77 متر طول و 180 صندلی دارند . حداکثر ظرفیت آنها 600 نفر است و یازده ایستگاه دارند . همچنین , بالاترین حد سرعت آنها 80 کیلومتر در ساعت است . برنامه ریزی شده است که تا سال 2015 , طول خط آنکارا 22 کیلومتر شود و در ساعت 25 هزارمسافر را جا به جا کند .آنکارا امکانات دیگری مانند خطوط مختلف اتوبوسرانی , انواع تاکسی و خودروهای مختلف برای تردد دارد . همچنین در ترکیهجاده های زیادی برای حمل و نقل وجوددارد و آنکارا یکی از نقاطی است که اتوبان ها و جاده های مختلفی به آن منتهی می شود . رانندگان ایرانی برای تردد به استانبول و اروپا استفاده می کنند .