حمل و نقل دبی

حمل و نقل دبی

گزینه های حمل و نقل در دبی شامل اتوبوس ، تاکسی ، قایق و مترو میباشد. با این که وسایل نقلیه عمومی نسبتا سرویس خوبی را ارائه میدهند اما اکثر ساکنین دبی ترجیح میدهند خودرو شخصی داشته باشند.

دبی دارای حدودا ۵۰۰۰ تاکسی در ناوگان حمل و نقل خود میباشد و معمولا در دسترس است. شما میتوانید در خیابان ها تاکسی بگیرید و یا با تلفن و به آدرس مورد نظر خود. به منظور سفارش تاکسی با شماره ۰۴۲۰۸۰۸۰۸ تماس بگیرید و فرامین را پیگیری نمایید. اکثر تاکسی ها در دبی تویوتا کمری هستند اما اگر خودروی بزرگتری مانند ون هم نیاز داشته باشید میتوانید با تماس تلفنی درخواست نمایید. هزینه اجاره تاکسی برای ۱۲ ساعت مبلغ ۵۰۰ درهم است.

اخیرا بنزین در دبی گران شده است ولی با این حال باز هم نسبت به برخی کشورهای همسایه ارزان تر است. قیمت خودرو نیز در دبی نسبت به کشورهای همسایه ارزان تر است و شرایط خرید خودرو تقریبا برای همه مهیاست اما اگر میخواهید از دبی به شارجه بروید باید در اکثر ساعات روز توقع ترافیک سنگین را داشته باشید.

در تمامی خیابان ها پارکومتر نصب شده است و نسبت به زمان مورد نظر جهت توقف باید بین ۲ تا ۵ درهم پرداخت نمایید. پس از پرداخت وجه دستگاه یک رسید کاغذی به شما میدهد که باید زیر شیشه داشبورد قرار دهید تا جریمه نشوید. هر روز از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و ۲۱ تا ۸ صبح و روزهای جمعه و تعطیل پارکومتر رایگان است.

همچنین شما میتوانید اقدام به خرید کارت پارک های اعتباری مدت دار نمایید. این کارت ها را میتوانید از دفاتر پستی تهیه کنید. این کارت ها در دو مدل ۵۰ و ۱۰۰درهمی در دسترس هستند. همچنین نوع دیگری از کارت پارک های اعتباری توسط شهرداری نیز ارائه میشوند که شامل کارت ۷۰۰ درهمی برای سه ماه ، ۱۳۰۰ درهمی برای شش ماه و ۲۵۰۰ درهمی برای یک سال است