مسجد آبی کوالالامپور

مسجد آبی کوالالامپور

یکی از بزرگ ترین مساجد جنوب شرقی آسیا، مسجد سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه است که به نام های مسجد شاه علم و مسجد آبی نیز شهرت دارد. جالب است بدانید، در ساخت این مسجد از معماری ایرانی الهام گرفته شده و دلیل شهرت آن به مسجد آبی، گنبدهای آبی رنگ آن است.
مسجد آبی یکی از باشکوه ترین مساجد سراسر دنیاست و حدود 142 متر ارتفاع و چهار مناره با ارتفاع حدود 140 متر دارد. این مسجد، ظرفیت پذیرش 24 هزار نمازگزار را دارد. بیشتر مسافرانی که به کوالالامپور سفر می کنند، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، از این مسجد نیز دیدن می کنند. خوب است بدانید مسوولان مسجد اجازه عکاسی را به گردشگرها می دهند.
بهترین زمان برای عکاسی نیز نزدیک غروب است زیرا مسجد همچون الماس می درخشد. یکی از زیبایی های این مسجد خوشنویسی اسلامی آن است. مسجد، سه طبقه مجزا و محرابی سفید و بلند دارد که در ساخت آن از سبک عثمانی الهام گرفته شده است. طبقه اول برای برپایی فرایض دینی و مذهبی اسلام است و کتابخانه، دفتر مسجد، صندوق و … در این طبقه مستقر شده اند. طبقه دوم در کل برای مردهاست و زن ها اجازه ورود به آنجا را ندارند. طبقه سوم نیز به طور کلی برای زن ها است و مردها اجازه ورود به آنجا را ندارند.