تور قطار تبریز، جلفا، کندوان

خانه / تورها / تور قطار تبریز، جلفا، کندوان

برای ثبت نام تور قطار تبریز، جلفا، کنداون روی لینک زیر کلیک کنید!

 

جاذبه ها تور قطار تبریز، جلفا، کندوان

میدان ساعت تبریز_ مقبره الشعرا_ موزه آذربایجان_ خانه موزه قاجار_ گشت در بازار تور قطار تبریز، جلفا، کندوان

حرکت با قطار محلی به سمت جلفا_ کلیسا سنت استپانوس_ بازدید از روستا کند وان_ بازدید از تفرجگاه عینا لی_ مسجد کبود

تاریخ اجرا 

1،10 خرداد

خدمات

قطار رفت و برگشت کوپه ای_ دو شب اقامت در هتل_ گشت ها با وسیله نقلیه محلی_ راهنما همراه، بیمه، ورودیه ها_ سه وعده صبحانه


میدان ساعت تبریز، جلفا، کندوان

در مقابل کاخ شهرداری معروف (ساختمان ساعت) واقع شده‌ است. این محل در زبان عامهٔ مردم «ساعات قاباغی» (جلوی ساعت) نام دارد. این میدان در تقاطع خیابان‌های ارتش (شاپور) و امام خمینی (پهلوی)قرار دارد

میدان ساعت

مقبره الشعرا

اگر کمی اهل شعر و ادبیات باشید و علاقه‌مند به شناخت شاعران و بزرگان شعر باشید، ممکن است نام مقبره الشعرا را شنیده باشید. مقبره الشعرا از ۸۰۰ سال پیش محل دفن بیش از ۴۰۰ شاعر، ادیب، عارف و رجال نامی است که در طول دوره‌های مختلف در این مکان دفن شده‌اند و اکنون این بنا یادبودی از این بزرگان است. شاعرانی چون اسدی طوسی، خاقانی شروانی و  شهریار از جمله افراد مدفون در مقبره الشعرا هستند.

موزه آذربایجان

تبریز یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران و دومین موزه باستان‌شناسی کشور پس از موزه ملی ایران شناخته می‌شود. زیربنای موزه آذربایجان ۲۴۰۰ مترمربع بوده و دارای سه طبقه و یک سالن نمایش در هر طبقه به ابعاد ۳۷ در ۱۲ متر، چند اتاق اداری و کتابخانه است. گفتنی است بنای موزه بر اساس نقشه تنظیمی باستان‌شناسی فرانسوی به نام «آندره گدار» با الهام از سبک معماری محلی در آذربایجان ایران تهیه و ترسیم اسماعیل دیباج احداث شده است.

خانه موزه قاجار تبریز 

عمارت امیرنظام در دو طبقه و با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع ساخته شده‌است. ساختمان مشتمل بر دو حیاط اندرونی و بیرونی و دارای باغچه‌ها و حوض‌هایی است. ۱۶ ستون با سرستون‌های مربوطه، ایوان سراسری را نگه داشته‌اند. در طبقهٔ بالا پنجره‌های مشبک  ارسی با شیشه‌های رنگی، گچبری‌های نمای شمالی و جنوبی، و همچنین آینه‌کاری‌ها و گچبری‌های تالارهای داخلی و طنبی‌ها به چشم می‌خورند و در زیرزمین حوض خانه وسیعی وجود دارد که یکی از قسمت‌های جالب بنا است. ستون‌های استوار حوضخانه و آجرکاری سقف آن نیز قابل توجه است.

   

کلیسا سنت استپانوس جلفا

معماری داخل کلیسا شبیه صلیب (باسلیکا)  است که از سه قسمت ایوان، نمازخانه و محراب تشکیل شده. ایوان بر روی دو ستون و دو نیم ستون قرار گرفته در پشت آن و زیر گنبد اصلی نمازخانه کلیسا واقع شده‌ گوشه‌های مقرنس پاتاق گنبد دارای تصاویری رنگی است که شیوه نقاش‌های مذهبی قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی را به یاد می‌آورد. محراب در جانب شرقی نمازخانه قرار گرفته که ۹۶ سانتیمتر از کف نمازگاه بلندتر است. ازاره محراب از سنگ مرمر است و بالای این ازاره‌ها را هفت طاق‌نما جناعی دو طبقه زینت می‌دهد.

 

روستای کندوان

در شمال غرب کشور و در نزدیکی شهر اسکو می‌توانید یکی از اعجاب‌آورترین روستاهای ایران را ببینید. روستایی صخره‌ای و اسرارآمیز که در پای دامنه‌های کوه آتشفشانی سهند جا خوش کرده است. این روستا یکی از نمونه‌های نادر روستاهای صخره‌ای جهان است که کماکان مردمانش در خانه‌های سنگی که به آن کران می‌گویند، زندگی می‌کند.

  روستا کندوان