تور قطار تخت سلیمان تکاب

خانه / تورها / تور قطار تخت سلیمان تکاب

برای ثبت نام تور قطار تخت سلیمان تکاب وارد لینک زیر شوید!

       

جاذبه ها تخت سلیمان تکاب

زندان مخوف سلیمان، قلعه بهستان ماه نشان، رودخانه قزل اوزن، دود کش های جن تور قطار تخت سلیمان تکاب

تاریخ اجرا

20،27 اردیبهشت

خدمات 

رفت و برگشت با قطار سالنی، دو وعده صبحانه، یک وعده شام، یک وعده ناهار،  یک شب اقامت در اقامتگاه بوم گردی(کف خواب)، ورودیه ها، ترانسفر، بیمه

برنامه سفر

با قطار سالنی صبح پنجشنبه از تهران به سمت زنجان حرکت می کنیم. صبحانه را در قطار صرف می کنیم.

زمانی که به زنجان رسیدیم، گشت ها را شروع می کنیم، به وقت ظهر ناهار را میل کرده و بعد از استراحت به ادامه گشت ها می رسیم، و سپس به اقامتگاه بوم گردی رفته و شب را در آنجا می‌گذرانیم.

روز بعد پس از صرف صبحانه در اقامتگاه به ادامه جاذبه‌های دیگر می پردازیم. در آخر ساعت 3 بعد از ظهر به سمت تهران حرکت می‌کنیم.


زندان مخوف سلیمان

محلی ها درباره ی این زندان عقیده دارند که، حضرت سلیمان برای اینکه دیوها را مجازات کنه درون این سیاه چاله می انداخت. نظر علمی دانشمندان درمورد ساختار تشکیل دهنده این کوه رسوبات چشمه هست. برخلاف کوه های دیگر که از سنگ تشکیل شده، در واقع برای شکل گیری این کوه هیچگونه دریا یا عامل دیگه باعث ساختار این کوه نشده تنها دلیلش وجوده رسوبات یک چشمه هست.

زندان نخوف تخت سلیمان ساختار تشکیل دهنده آن از ر سوبات چشمه می باشد بر خلاف کوه های دیگه که از دریا تشکیل شدن  
قلعه بهستان ماه نشان

این قلعه در واقع زمانی ماده محل استقرار مادها بوده، در واقع از کنار رودخانه قزل اوزن عبور میکنن و به روستایی به نام ماه آباد می رسند، و با هنرمندی در معماری این دژ کهن رو به نمایش می گذارند، که داخل آن را دالان ها، پله ها و راه رو قرار دراد

  ساختار تشکیل دهنده قلعه بهستان ماه نشان از خاک سفت شده است
ساختار قلعه بهستان

جالبه بدونید! قلعه بهستان ماه نشان فقط با ابزار ساده و به دست انسان شکل گرفت، و تمام قسمت های این دژ مانند اتاق ها و دالان ها در طول زمان های متعدد به آن اضافه شده و به ترتیب خاصی به هم متصل میشوند.

 

در داخل این قلعه حتی آثاری از محراب و عبادتگاه دیده میشود که نشانه این است در هر دوره از این قلعه به عنوان سکونتگاه استفاده میشده قلعه بهستان ماه نشان مدتی در دست مغول ها  و ایل افشار بوده.