تور قطار جنگل ابـــــر

خانه / تورها / تور قطار جنگل ابـــــر

برای ثبت نام تور قطار جنگل ابر روی لینک زیر کلیک کنید!

 

 

گشت های تور قطار جنگل ابر

پیمایش جنگل ابر، در صورت مساعد بودن شرایط جوی مشاهده اقیانوس ابر

مقبره شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی، آبشار مجن

تاریخ اجرا جنگل ابر

20،27 اردیبهشت

خدمات  

قطار رفت سالنی و برگشت کوپه ای، گشت ها با وسیله نقلیه محلی

یک شب اقامت در بوم گردی در جنگل ابر، راهنما همراه، بیمه، ورودیه ها

دو وعده صبحانه، یک وعده ناهار، یک وعده شام

برنامه سفر

روز اول: ساعت 8صبح با قطار سالنی تهران را به مقصد شاهرود ترک می کنیم. صبحانه و میان وعده را داخل قطار سرو کرده و ساعت 13.30 به سرزمین ابرها می رسیم. با وسیله نقلیه محلی به روستای ابر برای صرف ناهار و چای حرکت کرده، بعد از سرو ناهار در خانه بوم گردی به جنگل های هیرکانی رفته و در صورت تمایل پیمایش سه ساعته خواهیم داشت.

درصورت مساعد بودن شرایط جوی تا غروب از زیبایی های اقیانوس ابر لذت می بریم. سپس به محل اقامت گاه رفته و بعد از صرف شام، دوره همی در کنار آتش خواهیم داشت و لحظات شیرین همنشینی با همسفران را با خوردن چای ثبت می کنیم. روز دوم: بعد از صرف صبحانه محلی بازدید از مقبره های دو نفر از عارفان نامی ایران، شیخ ابوالحسن خرقانی و بایزید بسطامی خواهیم داشت. سپس به آبشار مجن رفته و از خنکای آبشار در تابستون لذت میبریم. بعد از صرف ناهار، عصر هنگام به ایستگاه راه آهن شاهرود رفته و شهر عارفان را با کوله باری از خاطرات خوش ترک می کنیم. حداکثر تا ساعت 22.30 در تهران خواهیم بود.


اطلاعات تکمیلی جنگل ابر

جشن پیوند آسمان و زمین بر فراز جنگلی سرسبز با درختان بلند قامت است.  جنگل ابر بازمانده‌ای از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است که در مرز دو اقلیم متفاوت، بین سمنان و گلستان قرار دارد. پوشیده شدن این جنگل در اقیانوس ابری، نام و آوازه آن را جهانی کرده است و طبیعت‌دوستان و گردشگران برای دیدنی زیبایی‌های آن راهی این منطقه می‌شوند.

  جنگل ابر در قسمتی از جنگل های هیرکانی هست  

جنگل ابر یکی از جاذبه‌ های طبیعی و از فوق‌ العاده‌ دیدنی شاهرود است جایی است که انگار آسمان به زمین نزدیک شده، این جنگل در منطقه‌ای هست که محل تلاقی دو اقلیم آب‌ و هوای متفاوت یعنی دو ناحیه کم فشار (دشت گرگان) و پر فشار (منطقه ابر) است و به‌ عنوان باریک‌ ترین قسمت از سلسله جبال البرز، مرز دو اکوسیستم منطقه نیمه بیابانی و جنگلی محسوب میشود. همین موقعیت موجب شکلگیری اقیانوس ابری در این منطقه شده و علت نامگذاری این جنگل نیز شباهت زیاد آن به دریای ابر در آن و ارتفاع کم آن با جنگل است که بر زیبایی این منطقه می‌ افزاید

 

اگر دوست دارید یکی از کهن‌ترین و با ارزش‌ترین میراث زمین را ببینید، حتما به اینجا سفر کنید. یکی از دیدنی‌های این خطه که حتی فقط با شنیدن نامش، دل آدم آب می‌شود، دالان بهشت نام دارد. وقتی در این منطقه، از کوه رستم عبور کنید، دالان بهشت با درختان انبوه و در هم گره خورده نمایان می‌شود. جایی که با درختان زیبا و پوشش گیاهی خاص شبیه به رویایی دور است که حالا جلوی چشم‌تان نمایان شده است! در این جنگل ژوراسیک، گیاهانی همچون راش، بلوط، توسکا و… و حیواناتی مثل خرس، روباه، پلنگ و… زندگی می‌کنند