تور قطار تبریز، سرعین، اردبیل

خانه / تورها / تور قطار تبریز، سرعین، اردبیل

برای ثبت نام تور قطار تبریز، سرعین، اردبیل وارد لینک زیر شوید!

     

جاذبه تور قطار تبریز، سرعین، اردبیل

برنامه روز اول: ( سرعین) گردنه حیران تله کابین( هزینه به عهده مسافر) آب گرم سرعین، ییلاق آل وارس( خرید محصولات طبیعی و عسل) تور قطار تبریز، سرعین، اردبیل

برنامه روز دوم: (اردبیل) بازدید از شیخ صفی، بازدید ازپل معلق شیشیه ای هیر

برنامه روز سوم:  بازدید از خانه موزه قاجار، ائل گلی (تبریز گردی) بازار تبریز( در صورت وقت اضافه)

تاریخ اجرا:

9،16،23 مرداد

خدمات تور قطار تبریز، سرعین، اردبیل

دو شب اقامت در هتل 3 ستاره، سه وعده صبحانه، ترانسفر، گشت ها، راهنما، بیمه

برنامه سفر

شب با قطار کوپه ای از تهران عازم تبریز میشویم. و صبح به بستان آباد می رسیم، و صبحانه رو در قطار میل می کنیم، سپس برای استراحت به سمت گردنه حیران حرکت کرده، و خستگی سفر را با آب تنی در  آب گرم  رفع می کنیم. بعد از ظهر به سمت ییلاق آل وارس رفته تا از محصولات طبیعی و عسل خرید کنیم، بعد از آن برای تحویل اتاق به سمت هتل می ریم.

روز دوم: بازدید اول رو از شیخ صفی و پل معلق هیر شروع می کنیم.

روز سوم: به شهر زیبا و تاریخی تبریز می ریم و از بازار بزرگ تبریز که بزرگترین بازار سر پوشیده ایران هست دیدن می کنیم، سپس به خانه موزه قاجار رفته، تا لحظاتی را در آنجا سپری کنیم، در آخر هم به سمت ائل گلی عازم می شویم تا لحظات آخر را در این مکان باشکوه سپری کرده و با کلی خاطرات به یاد ماندنی به سمت تهران باز میگردیم.


گردنه حیران

فراموش نکنید! اینجا یک مسیر معمولی نیست، گردنه حیران از بی نظیر ترین مسیر های شمال غرب ایران هست که تلقی گاه دو شهر آستارا و اردبیل میشود. پیچ و خم هایی که تو این مسیر زیبا میبنید باعث جذابیت گردنه حیران شده است. همانطور قسمت اعظمی از گردنه حیران را مه گسترده ای پوشانده است. 

گردنه حیران  
آبگرم سرعین

برای اینکه خستگی کل هفته از تنتون خارج بشه، فراموش نکن! آبگرم سرعین بهترین گزینست. حتی جنبه آب درمانی هم دارد. 

همانطور که میدانید بهترین فصل برای رفتن به این خطه همین تابستان هست. برای فرار از گرما تنها مقصدی که به ذهن ما عبور میکند، اردبیل و آبگرم های سرعین هست.

شهرستان سرعین یکی از قسمت‌های اردبیل می‌باشد و یکی از بزرگترین مراکز آب درمانی در ایران و خاورمیانه را دارد. سرعین علاوه بر چشمه‌های آبگرم ، دارای تله کابین، پیست اسکی و طبیعت زیبای سبلان می‌باشد.

بازار تبریز

بازار تبریز یکی از بزرگترین بازارهای سر پوشیده جهان میباشد و دارای 5 هزار مغازه تعدادی مدرسه، مسجد و تعداد کثیری تیمچه است، از اینا گذشته، سازه‌های آجری یک دست، گنبدهای طویل و سبک معماری حجره‌ها، همگی در کنار هم، سبک و سیاق اسلامی به این بنا داده است. لازم به ذکره" بازار تبریز یکی از زنده‌ترین بازار‌های تاریخی ایران هست، و حتی در فهرست میراث جهانی یونسکو جزء آثار ملموس به ثبت رسیده است

بازار تبریز نه تنها برای همه ایرانیان بلکه جهان مستحضر است که در تجارت فرش دستبافت، کیف، کفش و البسه چرم حرف اول را میزند. حال و هوای بازار تبریز کاملا ستنتی هست و خبری از تکنولوژی، خرید و فروش موبایل نیست.

در رابطه با قدمت بازار تبریز کاملا مشخص نیست برای چه دوره‌ای می‌باشد، بلکه خیلی از محققان بر این باورند که جهانگردان بزرگ، از جمله مارکوپولو و بطوطه و ...از سده چهارم هجری قمری تا عصر قاجار، پا به اینجا گذاشتند.

خالی از لطف نباشد! به دلیل موقعیت جغرافیایی که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد کاروان‌های زیادی از این مدار گذر می‌کردند، و همین امر سبب شده تا بازار تبریز از رونق عدیده برخوردار باشد.

بازار تبریز یکی از بزگترین بازرهای سر پوشیده جهان که دارای 5500 حجره می باشد